AKP-Cemaat savaşı dünya basınında: Bomba yakında patlayacak!

AKP-Cemaat savaşı dünya basınında: Bomba yakında patlayacak!
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve oğlu Bilal arasındaki konuşmaları içerdiği iddia edilen tape, yabancı basında geniş yankı buldu

İşte o gazetelerden derlenenler....

WSJ: “SAVAŞIN TIRMANMASI KAÇINILMAZ”

Başbakan Erdoğan’ın tapeyi hazırlayanları “hain” olmakla suçladığını anlatan Wall Street Journal gazetesi, tapenin YouTube’de 24 saat içinde 2.2 milyondan fazla defa dinlendiğine dikkat çekiyor.

Tapenin “gerçek olması durumda Erdoğan, ailesi ve tanınmış işadamlarının soruşturmaya bağlanmış olacakları” öne sürülürken tape olayının zamanlanmasına da vurgu yapılarak, “hükümet için bir referandum gibi görünen” bir seçim öncesi ortaya çıktığına işaret ediliyor.

WSJ, iktidar ile Gülenciler arasındaki “güç mücadelesi” üzerinde durduğu haberinde değerlendirmelerine yer verdiği küresel risk danışmanlık şirketi Teneo İntelligence’dan Wolfango Piccoli “Sızdırılmış tapeden sonra iki taraf arasındaki savaşın tırmanması adeta kaçınılmaz” sözlerini yansıtıyor.

Londra’daki TD Securities’ten üst düzey yükselen piyasa stratejisti Cristian Maggio ise “Başta yerleşik olmayanlar olmak üzere birçok yatırımcı, Türkiye’de büyük bir belirsizlik ve istikrarsızlık kaynağı olmayı sürdüren yurt içindeki siyasi riskleri görmezlikte gelmeyi tercih etti. Piyasalar Türkiye’ye özgü riskler konusunda fazla uzatılmış bir kayıtsızlıktan uyandırılmış bulunuyorlar” görüşünü dile getiriyor.

FİNANCİAL TİMES: "ERDOĞAN SİYASİ ÇALKANTIDAN ÇOK SAYIDA LOBİYİ SORUMLU TUTTU"

Ekonomi gazetesi Financial Times, “patlamaya hazır” dediği tape konusunda Başbakan Erdoğan’ın TBMM’de gruba hitap ederken “savunmaya” geçmesine rağmen keskin ifadeleri kullanmasını ve “komplolar”dan söz etmesini dikkat çekici buldu.

Haberde Erdoğan’ın konuşması sırasında Türkiye’de yaşanan “siyasi çalkantı”dan “faiz lobisi”, “robot lobisi”, “uluslararası lobi” “medya lobisi”, “savaş lobisi”, “vaiz lobisi” gibi çok sayıda lobiyi suçladığının altı çiziliyor.

Erdoğan ile Fethullah Gülen arasındaki “mücadelenin kişisel” haline geldiğini düşünen gazete, Erdoğan’ın “parallel devleti” yok etmeye yemin ettiğini belirtikten sonra “yolsuzluk soruşturması”nın, binlerce polis ve çok sayıda yargı ve savcının görevden alınmasının ardından “aslında durdurulduğunu” iddia ediyor.

GUARDİAN: “TAPELER ERDOĞAN’A İSTİFA ÇAĞRILARINA YOL AÇTI”

İngiliz The Guardian gazetesi, “sızdırılan tapeler, Türk Başbakanına istifa çağrılarına yol açtı” başlığını kullandığı haberinde Başbakan Erdoğan’ın, tapeye sert bir yanıt verdiğini belirtiyor. Başbakanın gösterdiği tepkiyi yansıttıktan sonra tapenin içeriğine ilişkin bilgi aktaran gazete, CHP ve MHP Genel Başkanları Kemal Kılıçdaroğlu ve Devlet Bahçeli’nin Erdoğan’a çağrılarına da değiniyor.

Aralık ortasında bu yana Türkiye’de yaşananlara da dikkat çeken gazete “Aralıktan bu yana Erdoğan, soruşturmalarla görevli kilit kişileri görevden aldı veya işten çıkarttı, binlerce polis ve savcıyı başka görevlere atadı, yargı ve savcılar üzerindeki hükümet kontrolünü sıkılaştıran yasaları (Meclis’ten) geçirmek için acele etti” savlarını dile getiriyor.

VOA: “UZMANLARA GÖRE SEÇİM ÖNCESİ HÜKÜMET GÖREVLİLERİNE AİT YENİ KAYITLAR MUHTEMEL”

Amerika’nın Sesi (VOA), “Başbakan Erdoğan kendisiyle oğlu arasında geçtiği iddia edilen ve gizli para kaynaklarıyla ilgili konuşmanın montaj olduğunu söylüyor. Ancak muhalefet liderleri bu yalanlamayı reddetti ve Başbakan'ın istifasını istedi” diyor.

Haberde “Yolsuzluk soruşturmasının Erdoğan için önemli bir zorluk olduğunu söyleyen uzmanlar Mart’taki seçimler öncesinde başbakana ve diğer hükümet görevlilerine ait yeni kayıtların yayınlanmasının muhtemel olduğunu söylüyor” ifadeleri de kullanılıyor.

TELEGRAPH: ERDOĞAN'IN EN ZOR DÖNEMİ

İngiliz Daily Telegraph gazetesi, Başbakan Erdoğan'ın ile oğlu Bilal Erdoğan'ın 17 Aralık günkü görüşmelerini içerdiği öne sürülen ses kaydıyla ilgili haberinde, muhalefetin cesaretlenerek istifa çağrısı yaptığını yazıyor.

Daily Telegraph, bant kayıtlarını "alçakça, hayâsızca yapılmış bir montaj" olarak niteleyen Erdoğan'ın 12 yıllık iktidarının en zor zor dönemini yaşadığını belirtiyor.

Haberde şöyle deniyor: "Erdoğan, bundan, Fethullah Gülen'in idaresindeki 'paralel devleti' sorumlu tutuyor. 3 Bakan'ının oğlunun, bir banka yöneticisi ve bir İranlı işadamının evine yapılan baskınlardan sonra Erdoğan kendisini suçlayanlara karşı atağa geçmişti."

"Meclis'e sunulan Meclis'ten gecen yeni yasalar, internetin sınırlandırılması konusunda (kurumlara) geniş yetkiler tanıyor, Başbakan'a bağlı olan istihbarat servisinin yetkileri artırılıyor. Hükümet 5 bin polisin yerini değiştirdi. Baskınlarla bağlantıları olan savcılar görevden alındı. Son bant kayıtlarına kadar hükümetin tepkisi ve Gülen'i işaret etmesi kamuoyu desteği açısından işe yaramış görünüyordu."

"Chattam House'tan Türkiye uzmanı Fadi Hakura, 'Hükümet Türklerin komplo teorilerine inanmaya olan yatkınlığından yararlandı' diyor."

TİMES

Times gazetesi de bant kayıtlarıyla ilgili olarak Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nın soruşturma başlattığını belirtiyor.

Gazetenin haberinde soruşturmanın kaydın gerçek olup olmadığını anlamak için mi yoksa Erdoğan'ın suç işleyip işlemediğini belirlememek için mi başlatıldığının belli olmadığı aktarılıyor.  (BCK)

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
      Çok Okunanlar
        Sansürsüz Haber, Akis Medya kuruluşudur
        Copyright © 2011 http://www.sansursuzhaber.com/
        E-Posta: info@sansursuzhaber.com