En çok kızdırana en büyük reklam!

En çok kızdırana en büyük reklam!
İngiliz The Economist dergisi, Başbakanlık Tanıtım Ajansı'nın en fazla reklam verdiği dergi çıktı.
2011’de ’CHP’ye oy verin’ diyen, Gezi sonrası Erdoğan’ı sultan resmiyle kapak yapan; AKP'liler ve Başbakan Erdoğan’ın en çok eleştirdiği yabancı yayın İngiliz The Economist dergisi Başbakanlık Tanıtım Ajansı’nın en fazla reklam verdiği dergi çıktı.

THE ECONOMİST REKLAM YANDAŞI ÇIKTI
Taraf’ın Ankara Temsilcisi Hüseyin Özay’ın köşesindeki ilginç rakamlara göre Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından, hükümete yönelik eleştirileri nedeniyle sık sık hedef alınan İngiliz The Economist dergisi de reklam “yandaşı” çıktı.
Gezi Parkı eylemlerinin ardından Başbakan Erdoğan’ı, “sultan”a benzettiği için hükümet üyeleri tarafından sert bir şekilde eleştirilen derginin, Başbakanlığın en fazla reklam verdiği yabancı yayın kuruluşu olduğu saptandı. Sadece 2011 yılında İngiliz dergisine, Başbakanlık Tanıtıma Ajansı aracılığı ile 1.8 milyon liralık reklam verildi.

10.8 MİLYONLUK REKLAM PASTASI
Sayıştay Başkanlığı’na bağlı denetçilerin Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın 2011 yılı hesaplarında yaptığı incelemeden ilginç bir reklam ödemesi çıktı.
Denetlemede, ajansın aynı yıl içinde toplam 10 milyon 857 bin 639 liralık reklam harcaması yaptığı belirlendi. Reklam harcamalarını tek tek inceleyen denetçiler ilginç bilgilere ulaştı. Yapılan denetimde, aynı yıl içinde yapılan 10.8 milyon liralık reklam pastasından en fazla pay alan kuruluş, hükümeti en fazla eleştiren yabancı yayın kuruluşu olan İngiliz The Economist dergisi oldu. Dergiye, aynı yıl Yatırım Ajansı kanalı ile 1 milyon 862 bin 46 liralık reklam ödemesi yapıldı. Söz konusu ödemelerin yaklaşık yarısı 12 Haziran 2011 seçimlerinden önce, yarısı da yılın ikinci yarısında gerçekleşti.

CHP’YE OY VERİN DEMİŞTİ
Başbakanlığın, 1.8 milyon liralık reklam verdiği The Economist dergisi, 2011 yılında yapılan genel seçimlerden önce, hükümete yönelik sert eleştirilerde bulunmuş hatta dergide yayınlanan bir makalede seçimlerde CHP’ye oy verilmesi tavsiyesinde bulunulmuştu.
Başbakan Erdoğan başta olmak üzere AKP kurmayları ise dergide yer alan haberlere ve yorumlara sık sık tepki gösterdi. Son olarak dergi, Gezi Parkı eylemlerinin ardından Türkiye’yi kapak yaparak, kapakta da Başbakan Erdoğan’ın sultan olarak çizilmiş fotoğrafına yer vermişti.

SAYIŞTAY TEPKİ GÖSTERDİ
Sayıştay denetçileri tarafından hazırlanan taslak raporda, Başbakanlık Yatırım Ajansı aracılığı ile sürekli hükümet aleyhine yayın yapan bir dergiye yüksek tutarda reklam verilmesi eleştirildi.
Ajansın birinci amacının, yabancı yatırımcıları Türkiye’ye çekmek olduğu vurgulanan raporda, hükümet aleyhine yayın yapan bir dergiye yüksek tutarda reklam verilmesinin amacının anlaşılmadığı vurguladı. Raporda, reklamların etki değerlendirilmesinin yapılması da tavsiye edildi.

YABANCI MEDYAYA YÜKLENDİ
Gezi olayları sonrası ulusal ve uluslararası medyayı sıkça eleştiren Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Gezi sonrası sürecin AKP hükümetini yıkmaya dönük uluslararası bir komplonun parçası olduğunu ifade etmişti.

2012 YILI DA İNCELENİYOR
SAYIŞTAY, Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın 2012 yılı hesaplarıyla ilgili incelemesi ise devam ediyor. Raporun, ekim ayında tamamlanması bekleniyor. Sayıştay’ın ilk tespitlerine göre Ajans, 2012 yılında da yabancı yayın organlarını büyük miktarda reklam vermeye devam etti. Bu çerçevede, İngiliz dergisi de reklam alan yayın kuruluşları arasında yer aldı. 2012’de hangi kuruluşa ne kadar reklam verildiği ise reklamların ardından netleşecek.(SBK)

sözcü
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Çok Okunanlar
    Sansürsüz Haber, Akis Medya kuruluşudur
    Copyright © 2011 http://www.sansursuzhaber.com/
    E-Posta: info@sansursuzhaber.com