Hürriyet'ten Sabah'ın eleştirisine yanıt!

Hürriyet'ten Sabah'ın eleştirisine yanıt!
Hürriyet Gazetesi'nin okur temsilcisi, Sabah Gazetesi'nin 'Görmezden geldiler' eleştirisine cevap verdi.
Hürriyet Gazetesi Okur Temsilcisi Faruk Bildirici, Savcı Zekeriya Öz'ün Dubai tatilini 'görmezden gelmekle' suçlanan Hürriyet adına açıklama yaptı.

Sabah Gazetesi'nin 'Darbe medyasından karartma günleri' başlıklı haberine Bildirici, şu yazısıyla cevap verdi:

"Perdeleme nerede

SABAH gazetesi dün "Darbe medyasından karartma günleri" manşetiyle çıktı. "Savcı Zekeriya Öz'ün beleş Dubai tatili haberlerini görmezden gelmek" ile suçlanan medya kuruluşları arasında Hürriyet'in de adı veriliyordu.

Sabah'ın bu ağır suçlamasını değerlendirmenin 'Okur Temsilcisi' olarak görevim olduğunu düşündüm. Sabah ve Hürriyet'in konuyla ilgili haberlerini taradım. Aslında İstanbul Başsavcı Vekili Zekeriya Öz hakkındaki haberlerin işaret fişeğini Başbakan Tayyip Erdoğan,

Dolmabahçe'deki toplantıda "Bir yargı mensubu yılda 20-22 defa turist olarak yurtdışına gider mi?" sözleriyle vermişti. Erdoğan'ın bu sözlerinin üzerinden iki gün geçmemişti ki Sabah, "Zekeriya Öz'ün Dubai sefası" haberini patlattı.

- 6 Ocak: Sabah, ilk sayfanın hemen tamamını kaplayan haberde "Hükümete karşı yargı darbesinin beyinlerinden Savcı Öz, bir inşaat şirketinin parasıyla Dubai'deki otelde aile boyu bir hafta krallara layık tatil yaptı" bilgisini veriyordu. Öz'ün 16-22 Ekim 2013 tarihleri arasında altı gün süren Dubai tatilinin 31 bin 588 dolar tutan masrafını bir inşaat şirketinin ödediği belirtiliyor; şirket adına kesilen fatura ve Öz'ün adının geçtiği otel kayıtları da veriliyordu.

- 7 Ocak: Sabah, "Hesap zamanı" başlıklı manşet haberde, Öz'ün "Dubai'ye kendi paramla gittim" sözlerini işadamı Ali Ağaoğlu'nun "Öz'ü Dubai'de temsilcimiz ağırladı" açıklamasıyla yalanladığı belirtiliyordu.

Aynı gün Hürriyet de birinci sayfadan verdiği "Savcıyı Dubai'de biz ağırladık" başlıklı haberde Sabah'a atıfta bulunarak iddiaları sıralıyor; Öz'ün
savunması ve ardından Ağaoğlu'ndan gelen açıklama haberleştiriliyordu. Hurriyet.com.tr de Öz ve Ağaoğlu'nun karşılıklı açıklamaları üzerinden gelişmeleri aktarıyordu.

- 8 Ocak: Sabah, bu kez "Savcı Öz sanki Evliya Çelebi" başlıklı haberde Öz'ün iki yılda 18'i yurtdışı toplam 36 geziye çıktığını THY kayıtlarıyla birlikte duyuruyordu. Haberdeki bir foto altında "Dün diğer gazeteler haberi ve gelişmeleri Sabah referansıyla birinci sayfalarından büyüttü" deniliyordu. Aynı gün, Hürriyet de Sabah gibi Öz'ün iddialar üzerine Bakırköy'e atandığını haberleştirmiş; iddialar ve savunmayı yeniden tekrarlamamıştı. Hürriyet internet de bu gelişmenin yanı sıra Öz'ün yeni açıklamalarını haberleştiriyordu.

- 9 Ocak: Sabah, yine ilk sayfasını Öz'e ayırarak "Gezmekten iş yapamamış" başlıklı haberde Savcı Öz'ün geçen yıl hiç soruşturma yürütmediğini yazıyordu.

Öz'ün yazılı açıklamasındaki "Başbakan'ın operasyonu durdurması için iki yargı mensubunu kendisine gönderdiği" suçlamasına Başbakanlıktan "iftira" yalanlaması geldiği de haberleştirilmişti.

Hürriyet de 9 Ocak'ta "Özür dile denildi mi?" başlığıyla Öz'ün Erdoğan'a yönelik suçlaması ve Başbakanlıktan gelen yalanlama haber yapılmıştı. Ayrıca iç sayfada "Zekeriya Öz portresi" başlığıyla Öz'ün yürüttüğü soruşturmalar ve bu konudaki eleştiriler hatırlatılıyordu.

- 10 Ocak: Sabah, "Zekeriya Öz'ün Dubai tatilinde ikinci skandal" haberinde Öz'e yakın iki müteahhit ile bir avukatın Ağaoğlu'nun ofisine gidip Dubai masrafı için makbuz istediğini öne sürüyor ve görüntü kayıtlarını veriyordu.

Hürriyet ise ilk sayfadaki tek sütunluk haberinde Nihat Ömeroğlu'nun Öz ile Bursa'da görüştüklerini ama soruşturmayı kapatması baskısında bulunmadığını açıkladığını haberleştirmişti. Ayrıca Öz'ün koruma sayısının azaltıldığını da belirtiyordu.

- 11 Ocak: Sabah, sürmanşette "Fatura timinin başı Öz adına racon kesti" haberini veriyor; ayrıca "Bazı medya grupları, görüntülü, belgeli fatura timi haberimizi görmezden geldi; Hürriyet, Habertürk gibi internet siteleri habere yer vermedi. Öz'ün uçak biletini ve kamu başdenetçisi Nihat Ömeroğlu ve Yargıtay 13. Ceza Dairesi Bakanı İsmail Rüştü Cirit'i Başbakan'ın kendisine gönderdiği iddialarını manşet yaptılar" eleştirisi yöneltiliyordu.

Hürriyet, 11 Ocak günü gelişmeleri "Ombusman'a inceleme" ve "Bakırköy'e uğurlama" haberleriyle vermişti.

Haberleri tarayınca Hürriyet'in, Sabah'ın yönelttiği gibi "Öz'ün Dubai tatili suçlamalarını görmezden gelmediği" sonucuna vardım. Sabah'ın temel iddiasını ertesi günden itibaren okurlarına duyurmuş; kaldı ki, Sabah da ilk sayfasında gazetelerin kendi haberi alıntılamasıyla övünmüştü."

(DSE)
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Çok Okunanlar
    Sansürsüz Haber, Akis Medya kuruluşudur
    Copyright © 2011 http://www.sansursuzhaber.com/
    E-Posta: info@sansursuzhaber.com