İngiltere'de Türk dizisi krizi

İngiltere'de Türk dizisi krizi
İngiliz basını Türkiye'ye yapılan 620 milyon sterlin yardımın bir kısmının AB yanlısı bir televizyon dizisine gittiği iddialarına ateş püskürdü.

Avrupa Birliği yardım programları kapsamında Türkiye’ye verilen paralar ve bu paranın bir kısmının bir dizi projesinde harcandığı iddiaları İngiltere’nin ana gündem maddesi oldu. İngiltere’de Muhafazakar parti milletvekilleri AB’ye yapılan ödemelerin, kendi vatandaşlarının vergi paralarını orta ve yüksek gelirli ülkelere dağıttığı gerekçesiyle gözden geçirilmesini istedi. İngiliz milletvekilleri kendi paralarının Türkiye, Çin, Rusya İzlanda ve Brezilya’ya gitmesinden yakındı. Muhafazakar milletvekili Pauline Latham da “Kamuoyu, paramızın Türkiye, Çin ve Rusya gibi ülkelere gittiğini bilse öfkelenir” diye konuştu. Milletvekillerinin artan tepkileri ile Uluslararası Kalkınma Bakanı Justine Greening yapılan yardımların gözden geçirileceğini belirtti.

TÜRKİYE'YE 620 MİLYON STERLİN

İngiliz milletvekillerinin eleştirilerinin odağında yer alan ülkelerin başını Türkiye çekti. Zira kayıtlara göre AB 2011’de Türkiye’ye 620 milyon sterlin (1.8 milyar TL) yardım aktardı. Bu rakam ile Türkiye, AB yardım programından en fazla para alan ülke oldu. İngiliz basını Türkiye’de para ödenen projeler arasında Avrupa Birliği’ni tanıtan bir televizyon dizisi olduğunu iddia etti. Bir milletvekili ise bu durumu ‘komedi’ olarak nitelendirdi. İddialara konu olan dizinin adı açıklanmazken Türkiye AB Bakanlığı ise, Türkiye’ye bu miktarda bir para yardımı yapıldığından haberdar olmadığını söyledi. Dizinin TRT’de yayınlanan ve ilk bölümünde Avrupa Birliği?Bakanı Egemen Bağış’ın konuk oyuncu olduğu ‘Avrupa Avrupa” isimli dizisi olduğu tahmin ediliyor.

DAİLY MAİL KAMPANYA BAŞLATTI

Milletvekillerine basından da destek geldi. İngiltere’de yayımlanan Daily Mail gazetesi, yardımın sadece en ihtiyacı olanlara gideceği taahhüdüne rağmen Çin, Rusya, Brezilya, İzlanda gibi ülkelerin, dünyanın en yoksullarına yönelik yardımdan yararlandığını ileri sürdü.

Gazete, Hırvatistan’a yapılan yardımın 120 milyon sterlin olmasına karşılık Afrika ülkesi Mali’ye 13.5 milyon sterlin yardım yapılmasını eleştirdi. İngilizlerin söz konusu ülkeler ‘zengin’ olduğu için azaltılmasını istediği AB yardımlarının bir kısmı şöyle harcandı: n Rusya’ya 240 bin sterlin’i St. Petersburg’taki bir sanat projesi için olmak üzere toplam 400 bin sterlin ödendi.  n İzlanda’ya bir milli parkta turizmi teşvik etmek için 400 bin sterlin gönderildi.  n Çin’e toplam 30 milyon sterlin ödendi. n  Barbados’a 200 gencin otel işletmeciliği eğitimi alacağı bir otel inşası için 1.8 milyon sterlin ödendi.

BRÜKSEL 'SESİNİ YÜKSELT' DİYECEK

Türkiye’nin basın özgürlüğü alanındaki performansından hiç memnun olmayan Avrupa Birliği Komisyonu, bu konunun peşini bırakma niyetinde değil. İfade ve basın özgürlüğünün geçen yıllara oranla daha da kısıtlandığını düşünen AB, Türkiye ve Batı Balkan ülkelerinin katılacağı bir konferansla bir kez daha “Sesini Yükselt” diyecek. (SNK)

Türkiye’deki basın özgürlüğü uygulamalarının iyice kötüleşmeye başlaması üzerine ilki Mayıs 2011’de yapılan “Sesini Yükselt” konferansının ikincisinin 2013’ün ilk yarısında yapılması öngörülüyor. Türkiye’nin yedi yıldır süren üyelik müzakerelerine rağmen bu tür bir konferansta Balkan ülkeleriyle aynı kefeye konması Ankara’nın ifade ve basın özgürlüğü alanındaki karnesinin iyi olmadığının bir başka önemli işaretini oluşturuyor. (SNK)

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
      Çok Okunanlar
        Sansürsüz Haber, Akis Medya kuruluşudur
        Copyright © 2011 http://www.sansursuzhaber.com/
        E-Posta: info@sansursuzhaber.com