İngiltere'nin eski Başbakanı Brown ifade verdi

İngiltere'nin eski Başbakanı Brown ifade verdi
İngiltere'nin eski Başbakanı Gordon Brown, "Sun" gazetesinin, oğlunun hastalığıyla ilgili 2006 yılında yayımladığı haber için kendisinin ve eşinin rızasını almadığını söyledi.
İngiltere'nin eski Başbakanı Gordon Brown, bugün, basının siyasetçilerle ilişkisinin masaya yatırıldığı Leveson soruşturmasında ifade verdi.

Eski Başbakana soruşturmada, medya patronu Rupert Murdoch'ın İngiltere'de sahibi olduğu "Sun" gazetesinin 2006 yılında yayımladığı oğlu James Fraser'ın "kistik fibroz" hastası olduğuna ilişkin haber de soruldu.
 
Gordon Brown, ne eşinin ne de kendisinin Sun gazetesine haberi yayımlamasına izin verdiğini söyledi. Brown ayrıca, oğlunun hastalığıyla ilgili bilgilere Sun gazetesinin nasıl ulaştığını açıklamadığı sürece, ülkede basın standartlarının tartışılamayacağını ifade etti.
 
Sun gazetesinin eski editörü Rebekah Brooks, Leveson soruşturmasında haber için Brown ailesinden izin istediklerini iddia etmişti.
 
2007-2010 yıllarında ülkenin Başbakanlığını yapan, İşçi Partili Gordon Brown, "Sun gazeteciliğine" ilişkin başka örnekler de vererek, eleştiride bulundu.

Gazetenin, bir anma töreninde kendisinin uyuyakaldığını iddia ettiğini söyleyen Brown, törende uyumadığını, o sırada dua ettiğini kaydetti. Bugün soruşturma çerçevesinde ayrıca, İngiltere Maliye Bakanı George Osborne dinleniyor.
 
CAMERON, PERŞEMBE GÜNÜ İFADE VERECEK
 
Telekulak skandalının ardından başlatılan Leveson soruşturması çerçevesinde yarın ise, muhalefetteki İşçi Partisi'nin lideri Ed Miliband ve eski Başbakanlardan John Major, Çarşamba günü Başbakan Yardımcısı Nick Clegg ve İskoçya'daki bölgesel hükümetin Başbakanı Alex Salmond, Perşembe günü de İngiltere Başbakanı David Cameron soruları yanıtlayacak.
 
Cameron'ın ismi soruşturmada, Rupert Murdoch'ın İngiltere'de sahibi olduğu "News International" şirketinin eski yöneticisi Rebekah Brooks ile yakın arkadaşlığıyla ve kapatılan "News of the World" gazetesinin eski editörü Andy Coulson'ı basın danışmanı olarak işe almasıyla sık sık gündeme geliyor.
 
Murdoch'ın sahibi olduğu "News of the World" pazar gazetesi, çok sayıda kişinin telefonunu yasadışı olarak dinlediğinin ortaya çıkmasının ardından geçen yıl kapatılmıştı. Skandal ve ardından başlatılan soruşturmalar, İngiltere gündemini uzun süredir meşgul ediyor. (SNK)
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
      Çok Okunanlar
        Sansürsüz Haber, Akis Medya kuruluşudur
        Copyright © 2011 http://www.sansursuzhaber.com/
        E-Posta: info@sansursuzhaber.com