Muhabiri işinden eden 'Erdoğan' kapağı mı oldu?

Muhabiri işinden eden 'Erdoğan' kapağı mı oldu?
Economist dergisinin Avrupa editörü John Peet'in Bodrum'daki bir uluslararası toplantıda, derginin Türkiye muhabirinin çalıştığı gazeteden The Economist'in Sultan Erdoğan kapağının neden olabileceğini söyledi.
Cumhuriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Utku Çakırözer bugünkü köşesinde, Ekonomi ve Dış Politika Araştırma Merkezi’nin (EDAM) düzenlediği ‘Yuvarlak Masa Toplantıları’na katılan Peet'in, Economist'te yazan bir Türk gazetecinin Türkiye'de çalıştığı gazeteden çıkarılmasıyla ilgili açıklamalarını aktardı.
 
Haziran ayındaki kapağında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın üzerinde padişah kıyafetleri, elinde ise gaz maskesi ile resmedildiği bir karikatür kullanan Economist'in aynı sayıda ‘Demokrat mı Sultan mı?’ başlıklı bir makale yayımladığını hatırlatan ve Bodrum'daki toplantıya hükümet ile muhalefet temsilcilerinin de katıldığını belirten Çakırözer, "Sultan kapağı yazarı işinden etti" başlıklı yazısında şu ifadeleri kullandı:

"Türk ve yabancı katılımcılardan edindiğimiz bilgilere göre, CHP Genel Başkan Yardımcısı Umut Oran, makalenin yayımlanmasında ve kapak seçiminde en üst düzey sorumluluk sahibi isimlerden olan Peet’e, 'Başbakan ve kurmayları bu tür haberlerde doğrudan o kuruluşun patronunu arayarak tepki gösterir. Sizi de aradılar mı' sorusunu yöneltti. İngiliz gazeteci ise bu soruya, 'Beni arayan olmadı. Ama dergimizin Türkiye’deki muhabirinin, çalışmakta olduğu Türk gazetesinden çıkarıldığını öğrendik' yanıtını verdi."
 
AMBERİN ZAMAN O KAPAKTAN ÖNCE HABERTÜRK'TEN AYRILDI
 
Çakırözer yazısında Türkiye'de çalıştığı gazeteden çıkarılan gazetecinin adını vermedi. Ancak bahsi geçen Türk gazeteci halen Economist'te yazan Amberin Zaman'dan başkası değildi. Zira Economist'te çalışırken, Türkiye'deki gazetesinden çıkarılan tek isim şu an Taraf'ta yazan Amberin Zaman'dı. Ancak Amberin Zaman Economist'in "sultan" kapağından sonra değil, Nisan ayında Habertürk'ten çıkarıldı.
 
Nitekim Amberin Zaman da Twitter'dan paylaştığı mesajlarda, "İşimi kapaktan değil, HT ve The Economist'te çıkan daha önceki yazılarımdan ötürü kaybettim" diye yazarak, duruma açıklık getirdi.


(DSE)


Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Çok Okunanlar
    Sansürsüz Haber, Akis Medya kuruluşudur
    Copyright © 2011 http://www.sansursuzhaber.com/
    E-Posta: info@sansursuzhaber.com